Travel better, cheaper, smarter
  • Menu

Slovenia – Bled, Pestera Postojna, Castelul si Castelul Predjama

Încerc de foarte mult timp să scriu despre Slovenia (de fapt de foarte foarte mult timp:) căci e țară care ne-a surprins în ultimii ani în Europa. Am descoperit o țară extrem de frumoasă cu oameni zâmbitori și o oferta de turism fantastică..

Prima dată am ajuns acum vreo 4 ani la un târg de Crăciun la Lujbliajna (Piețe de Crăciun: Ljubljana și magia unui oraș fermecător) și de atunci ne-am mai întors de vreo 3 ori însă nu am apucat să povestesc.

Bled

Bled a fost pe lista mea dar,cumva, nu reușeam să ne oprim niciodată în el până acum 2 ani când am stat câteva zile imprena cu Baby T (care avea vreo 11 luni și care începuse să umble peste tot astfel că vizită a fost cel puțin interesantă::).

Bled e locul acela desprins parcă din povești, cochet, elegant, cu castel , apă și o insula drăguță; rețeta perfectă pentru o mini vacanță de neuitat. Insula Bled este piesă de rezistență a lacului Bled. Pentru a ajunge aici, va trebui să luați o bărcuța care te și așteaptă pentru o ora (această te lasă fix lângă Biserica Adormirea Maicii Domnului).

Pe drumul către insulă vei auzi clopotul frumoasei biserici, pe care îl poți trage chiar și tu căci există o legendă: oricine va sună din ele poate să își indeplineasa o mare dorința. Există o legendă că oricine va sună acest clopot își va îndeplini dorința. Povestea spune că, acum 500 de ani, o văduvă a avut un clopot făcut în memoria soțului ei. În timp ce clopotul era dus peste lac, o furtună a lovit lacul Bled, scufundând barcă, clopotul și pe toți cei aflați la bord. Papa a sfințit un clopot nou și acesta a fost instalat cu succes în biserică. Acum, când sunați acest clopoțel, o onorați pe Fecioara Maria și dorința voastră se va împlini. Poți urcă până în turn, vei avea un view oau asupra insulei și întregului oraș Bled.

Noi ne-am plimbat prin orășel până seară târziu, descoperindu-l la pas :). A două zi am mers la Castelul din Bled. De mai bine de 1000 de ani, acest castel a stat pe aceste stânci, bucurându-se de una dintre cele mai bune priveliști ale lacului Bled. Acesta este cel mai vechi castel din Slovenia, datând din 1011. Noi ne-am bucurat priveliștea spectaculoasă asupra lacului de pe terasă, am vizitat muzeul și , toamna fiind, am prins și o degustare de vinuri în cramă.

Cât timp Baby T și tatăl lui au fos la o expoziție de reptile, eu m-am bucurat de liiste la o cafenea pe malul lacului și răsfățat cu Bled Creăm Cake și o cafea delicioasă. Bled Creăm Cake (Creamsmit) este deșertul regional și merită încercat 100%.

Peștera Postojna este une dintre cele mai epice peșteri în care am fost. Biletul luat a fost un combo cu Castelul Prejmer (prima vizită trebuie să fie la peștera, apoi ai 30 de zile pentru a vizită și castelul). Peștera Postojna este una dintre cele mai faimoase și remarcabile din Slovenia. Imensă rețea subterană de peșteri interconectate, plină de stalagmite și stalactite, sfidează complet imaginația. Cu aproape 24 km de pasaje, tuneluri și galerii, Peștera Postojna este una dintre cele mai mari din Europa. Este, de asemenea, singură peșteră din lume care are un tren. Trebuie să recunosc că acest trenuleț a fost cel mai apreciat de Baby T :), s-a distrat teribil pe parcursul vizitei (chiar dacă peșterile nu sunt destinația lui preferată). Dar faptul că el era deja un băiețel de aproape 3 ani (față de cele 11 luni ale lui în Bled) a ajutat să îi povestim mai multe despre locație și să înțeleagă mai bine.

Expoziția vedetă este, desigur, un olm, salamandra acvatică, mascota și simbolul neoficial al peșterii Postojna. Este singură vertebrată care trăiește în peșteră și este adesea denumită “peștele uman” sau “puiul de dragon”.

Castelul Predjama

Castelul Predjama este cel mai mare castel rupestru din lume. Situată în micul sat Predjama, această uimitoare fortăreață renascentistă, construită într-o peșteră, nu este deloc genul de castel cu care suntem familiarizați. Construit în secolul al 15-lea, a fost ascunzătoarea cavalerului rebel Erasmus, slovenul Robin Hood. Noi am ajuns pe o zi destul de ploioasă și vizită a fost cel puțîn interesantă – Baby T a testat baltocile și a căutat liliecii din interiorul peșterii unde e construit castelul. Interiorul este impresionant și e clar unui dintre cele mai interesante locuri din Slovenia unde am fost. Interersant a fost și drumul de întoarcere căci am greșit și am stat vreo ora și ceva prin munți:) cu becul aprins la benzină dar asta merită o altă postare:).

Noi dorim să ne întoarcem în Slovenia căci este clar o țară pe care ne dorim să o epxloram mai mult.